Akut Tandvård Sundbyberg | Tandläkarakut

När du är i snabbt behov av akut tandvård i Sundbyberg kan du alltid vända dig till vår tandakut på Esplanadkliniken. Tack vare att vi alltid har ett behandlingsrum avsett för akutbehandlingar har vi därför möjligheten att hjälpa dig få en tid snabbt hos oss.

Vi har telefontid hela dagen och hjälper dig boka en snabb tid som passar dig.

På vår tandakut i Sundbyberg kan du snabbt få en tandläkartid alla dagar i veckan. Boka tid redan idag – hos oss blir det inga långa väntetider.

Akuttandläkare i Sundbyberg

Vi välkomnar såväl vuxna som barn som har behov av akut tandvård. Alla våra tandläkare är erfarna och bemöter dig med kunskaper och ett stort hjärta. Lider du av tandläkarskräck? Lugn, vi på Esplanadkliniken har lång erfarenhet av att behandla tandvårdsrädda.

Tandakut Sundbyberg – detta kan vi hjälpa dig med

• Tandvärk.
  • Ilningar i tänderna.
  • Problem med visdomständerna. Ett problem som många får en bit upp i åldrarna.
  • Skadade tänder. Har du slagit av en tand när du spelade hockey eller halkade? Vi ser till att du får en fullständig tandrad igen.
  • Utslagen permanent tand. Vi ersätter en eller flera utslagna tänder med den metod som passar bäst.
  • Fyllningar eller plomber som lossnat eller gått sönder.
  • Broar och kronor som lossnat.

De flesta kommer någon gång att behöva uppsöka en akuttandläkare. Plötslig och explosiv tandvärk, skador eller kronor och broar som lossnar. Hos oss kan du få hjälpa dig med alla dessa besvär.

akut tandvård

Tandvärk? Kontakta oss direkt

Om du har drabbats av tandvärk så råder vi dig att ta kontakt med oss så fort som möjligt. Värkande tänder kan leda till andra besvär som sömnproblem och koncentrationssvårigheter – därför är det bäst att söka hjälp så fort som möjligt. Även om tandvärk sällan är farligt så går det sällan över utan att man åtgärdar det – snarare är tandvärk ofta ett tecken på att det är et grundläggande fel med tandhälsan.

Här är några stora fördelar med att boka tid hos våra akuttandläkare i Sundbyberg:

• Det är lätt att få tid – inga långa väntetider.
  • Alla våra tandläkare, sköterskor och tandhygienister är utbildade i Sverige.
  • Vi arbetar i en fräsch och trygg miljö i moderna och topputrustade lokaler.
  • Vi tar självklart patienter med tandvårdsförsäkring.
  • All vår specialutrustning håller högsta kvalitet.
  • Bra priser – utan att kompromissa med kvaliteten det minsta.

Mer information om tandvärk

Den vanligaste anledningen till att uppsöka akuttandläkare är tandvärk. Vi råder dig att kontakta oss och boka tid om du drabbats av ömhet, svullnad, problem med visdomständer eller frakturer – alla faktorer som kan orsaka smärtor i tänder. Framförallt är det viktigt att du söker hjälp om du har feber eller svullnader – då finns risk för komplikationer.

Tandvärk kan ha många olika orsaker. En vanlig anledning är visdomständer som håller på att tränga fram eller växer snett och trycker mot angränsande tänder. En annan orsak till tandvärk är långtgående karies, som bildas när bakterier har tagit sig in i tanden och angripit tandnerven. Det medicinska namnet för denna åkomma är pulpit.

Esplanadkliniken hjälper gärna till när det behövs akut tandvård!