Akut tandvård

Akut tandvård i Sundbyberg – vi har tider hos akuttandläkare

Lider du av akut tandvärk? Har du svullet eller ömt tandkött, problem med visdomständer, en eller flera skadade tänder eller något annat problem som inte kan vänta? Välkommen att kontakta oss på Esplanadkliniken så behöver du inte stå i kö för en tandläkartid.

Boka tid hos oss direkt så ser vi till att du får en tid då vi kan åtgärda dina problem. Vänta inte med att söka tandvård – på det sätten kan vi ta hand om problemet i tid och du slipper framtida komplikationer. Våra öppettider är omfattande – allt för att du ska kunna få vård så snart som möjligt!

Akuttandläkare med lång erfarenhet

På Esplanadkliniken har vi en tekniskt fullt utrustad och modern klinik i Sundbyberg där vi utför det mesta inom tandvård. Akut tandvård, regelbundna undersökningar av tandläkare eller tandhygienist, samt en rad andra behandlingar av olika typ och omfattning.

Vi är erfarna, kunniga och utbildade i Sverige och har erfarenhet av de flesta tandvårdsbehandlingar. Hos oss är du dessutom alltid garanterad ett trevligt bemötande och tandvård i trivsamma lokaler. Låt oss bli din akuttandläkare i Sundbyberg – hos oss får du den hjälp du behöver, snabbt och smidigt och till bra pris. Har du problem med tandvårdsrädsla? Inga problem, vi är vana att arbeta med personer som har den typen av problem.

När ska du gå till akuttandläkaren?

Om du har skadar en eller flera tänder eller slagit ut en tand är det viktigt att du omedelbart uppsöker en tandläkare för akut tandvård. Ju tidigare du kommer in på mottagningen, desto större är chansen att vi kan sätta tillbaka en utslagen tand eller laga en bit av en tand som slagits av. Har du slagit ut en tand? Då är det bäst att du förvarar den i munnen. Om det inte går så är ett tips att lägga den i ett glas mjölk tills du hinner till oss.

Tandvärk? Kontakta akuttandläkare i Sundbyberg

Tandvärk är alltid ett säkert tecken på att något inte står rätt till med tänderna. Det kan hända att smärtan dämpas eller till och med försvinner periodvis, men det är troligt att tandvärken kommer tillbaka, ofta med ännu större intensitet. Stark smärta eller ilningar i en tand betyder ofta att du har långt framskriden karies och att bakterierna har tagit sig till tandnerven och infekterat den. I dessa fall måste tanden rotfyllas eller tas bort så fort som möjligt. Visdomständer som inte får plats kan ofta också orsaka värk.

Välkommen att kontakta oss – en trygg och kunnig akuttandläkare i Sundbyberg.

Tandvärk eller skada? Hos oss får du den hjälp du behöver